Domů » BMW E38: Král silnic 90. let, který si stále drží svou noblesu
auta

BMW E38: Král silnic 90. let, který si stále drží svou noblesu

BMW E38 www.gamert.cz
BMW E38 www.gamert.cz

Když se řekne BMW, vybaví se nám elegance, sportovní duše a technická dokonalost. Ale pro fanoušky automobilů, kteří měli tu čest setkat se s legendou zvanou E38, tohle slovo získává úplně nový rozměr. Ano, mluvíme o BMW řady 7 z devadesátých let – o modelu, který se nejenže stal ikonou své doby, ale i dnes budí na silnici respekt a přitahuje obdivné pohledy.

Kousek historie

BMW E38 spatřilo světlo světa v roce 1994 a okamžitě zaujalo svou sofistikovanou, ale agresivní tváří. Tento sedan se pyšnil čistými liniemi, elegantním profilem a velmi moderním vzhledem, který se ani dnes nezdá zastaralý. Byl navržen tak, aby nejen vypadal dobře, ale hlavně aby nabízel zážitek z jízdy, který řidičům doslova vyrazí dech. A jakmile jednou okusíte, co tahle „sedmička“ dokáže, těžko na ni zapomenete.

Technologie, která předběhla dobu

E38 byl pro BMW zásadním modelem i z technologického hlediska. Jako jeden z prvních nabízel prvky, které dnes považujeme za samozřejmost. Například GPS navigace, která byla v polovině devadesátých let jako vystřižená ze sci-fi filmu, nebo palubní počítač s obrazovkou. A když k tomu přidáme možnost integrovaného telefonu (ano, opravdu!), je jasné, že E38 bylo auto, které nastavilo laťku opravdu vysoko.

Motorová symfonie

E38 nabízel řadu motorových variant od vznětových až po benzinové motory V12, které dodnes zní jako hudba pro uši každého automobilového nadšence. Ať už to byl 2,8litrový šestiválec nebo mocný 5,4litrový V12 v modelu 750iL, každý motor poskytoval dostatečný výkon a nezaměnitelný pocit z jízdy. Tady se BMW opravdu předvedlo – každý, kdo se někdy dostal za volant E38, pochopí, co znamená pojem „řidičské auto“.

Pohodlí a luxus, které nestárne

Když si člověk sedne do E38, okamžitě pochopí, proč je tento vůz stále tak oblíbený. Interiér je prostorný, sedadla jsou pohodlná a kvalitní materiály spolu s detailním zpracováním vytvářejí luxusní atmosféru, která se jen tak neokouká. Přidejte k tomu ještě vyhřívaná a ventilovaná sedadla nebo elektricky nastavitelné opěrky a máte vše, co potřebujete pro maximální pohodlí.

Proč se E38 stalo ikonou?

BMW E38 se stalo kultovním nejen díky svému nadčasovému designu a technologické vyspělosti, ale i díky filmům, kde tento vůz nechyběl. Například v bondovce „Zítřek nikdy neumírá“ právě E38 doprovázelo agenta 007 na jeho dobrodružstvích. Je to vůz, který má svou duši, a každý, kdo se s ním někdy svezl, ví, že je to něco víc než jen kus techniky.

Motorová symfonie BMW E38: Síla a elegance pod kapotou

Jedním z hlavních důvodů, proč se E38 stal tak výjimečným, je nabídka motorů, které uspokojí každého milovníka výkonu i komfortu. Každý motorový typ v této řadě v sobě spojuje charakteristický „grunt“ BMW s důrazem na jemnost chodu, který je u luxusních sedanů klíčový. Projdeme si několik motorových variant, které dodávají E38 jeho nezaměnitelný charakter:

Řadové šestiválce – Vyvážený výkon pro každodenní radost z jízdy

Základní varianty modelu E38 měly pod kapotou řadové šestiválcové motory s objemy 2,8 a 3,0 litru, známé svou spolehlivostí a perfektní rovnováhou mezi výkonem a spotřebou. Například model 728i nabízel výkon kolem 193 koní, což sice nebylo pro závratné závody, ale i tak zaručovalo dostatek výkonu pro příjemně dynamickou jízdu. Pro mnoho majitelů byl tento motor ideálním kompromisem mezi pohodlím a provozními náklady, navíc s typicky plynulým chodem šestiválců BMW.

Osmiválce – Síla a kultivovanost v dokonalé harmonii

Kdo však chtěl posunout laťku o něco výš, sáhl po osmiválcových motorech, jako byl 4,4litrový motor v modelu 740i. Tento motor nabízel výkon až 286 koní a krouticí moment, který byl schopen katapultovat E38 na stovku během přibližně 6,5 sekundy – číslo, které v té době patřilo spíše sportovním autům než limuzínám. Osmiválce v E38 byly nejen výkonné, ale také úžasně tiché a hladké, což poskytovalo řidičům skvělý komfort a zážitek z jízdy na dlouhých cestách.

Dvanáctiválec – Král silnic, model 750iL

A pak je tu třešnička na dortu: motor V12 v modelu 750iL. Tento 5,4litrový agregát s 326 koňmi a ohromujícím krouticím momentem přináší takový výkon a plynulost, že auto téměř „pluje“ po silnici, zatímco neztrácí ani špetku sportovního nádechu. Dvanáctiválec byl symbolem luxusu a síly, který z E38 udělal nejen limuzínu, ale i prestižní vůz s výjimečným charakterem. Není náhodou, že právě tento model si oblíbil i James Bond – na silnici se totiž chová s ohromující stabilitou a je připraven zvládat jak dlouhé trasy, tak rychlé dálniční přesuny bez zaváhání.

Nafta pro dlouhé cesty

V Evropě se těšila velké oblibě i dieselová verze 730d s šestiválcovým 3,0litrovým turbodieselem, který přinášel dostatek síly i příjemnou úsporu paliva. Tento diesel byl ideální volbou pro dlouhé cesty, kdy si řidiči mohli užít skvělý dojezd i nízkou spotřebu, což u tehdejších luxusních sedanů nebylo vždy samozřejmostí.

Motorová duše, která dodnes láká

Bez ohledu na to, jaký motor si zvolíte, je E38 ztělesněním čistého automobilového inženýrství. Všechny varianty jsou postaveny tak, aby poskytovaly maximální spolehlivost a skvělý zážitek z jízdy, což dělá z tohoto BMW řady 7 nadčasovou volbu pro každého, kdo hledá eleganci spojenou s výkonem. Nezáleží na tom, zda preferujete klidnou jízdu s šestiválcem nebo hutný zvuk dvanáctiválce – E38 vždy nabídne dokonalou rovnováhu mezi silou a jemností, kterou pozná každý nadšenec za volantem.

Jak hodnotíš tento článek?

Klikni na hvězdičku a ohodnot tento článek

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

Zatím nikdo nehodnotil tento článek,bud první !

Pro vyhledávač

About the author

Ninja

Ninja je Ninja

Přidat komentář

Click here to post a comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Sledujte nás na facebooku

Facebook Pagelike Widget

Nejvíce hodnocené články